Warhammer Online 1.4.0 The Verminous Horde
Koncem listopadu BiowareMythic aplikoval do hry zásadní patch verze 1.4.0 zaměřený čistě na ORvR. Patch, který vzbudil vysoká očekávání v její stávající hráčské komunitě. A co přináší? Základní přehled je dostupný na oficiálním webu zde: http://www.warhammeronline.com/vermin/
A nebo jako video zde: http://mythicmktg.fileburst.com/war/us/home/flash/2010_11_140.html
Já se nyní pokusím popsat změny trochu podrobněji.
Revamp ORvR systému
Vývojáři odstranili starý systém založený na Victory Pointech a nahradili jej novým, založeným na sběru surovin. K čemu je sběr surovin dobrý a jak k němu dochází? Nuže po zabrání Battle Objectivu (BO) se na něm nyní spawnuje tzv. Resource carrier. Tento carrier musí být vyslán hráčem a následuje pak jednu z předem určených tras. Jeho úkolem je donést suroviny z BO do hradu, čiwarcampu. Čím větší vzdálenost musí překonat, tím více surovin donese.
Carrier může být zabit a jeho náklad vyplundrován. Získané suroviny pak zvyšují rank vašeho hradu (získává hvězdičky) a v případě jste-li v dané zóně i přečísleni (máte tzv“ against all odds“ buff, jež vám zvyšuje příjem renownu, experience a influence), pak také opravuje poškození brány hradu.
S rostoucím rankem se odemykají další možnosti, kdy například na dvou hvězdičkách získávají nosiči koně. Na třech hvězdičkách jsou k dispozici první obléhací zbraně a na čtyřech je k dispozici beranidlo. Máte-li beranidlo, nic vám nebráni k tomu vyrazit a dobýt nepřátelský hrad. K dobytí hradu je třeba rozbít jak vnější, tak vnitřní bránu a poté přebrat nepřátelskou vlajku nacházející se v druhém patře. Přebírání trvá půl minuty a vlajku nelze přebrat dřív, než jsou obě brány zničeny. Zabráním nepřátelského hradu v dané zoně zvítězíte a fronta se posouvá do další zóny.
Změny v RvR obsahují i možnost bombardovat nepřítele ze zad gryphonů a manticor. Ti letí po předem dané dráze k nepřátelskému hradu, u něhož krouží do doby, než se rozhodne letec bezpečně seskočit, nebo je sestřelen. Seskočit je možné kdekoliv a kdykoliv, tedy i na hradby nepřátelského hradu.
Další změnou je respawn přímo ve vašem hradu. Odkud se můžete teleportovat do vašeho warcampu. V momentu kdy však nepřítel prorazí i druhou bránu, možnost respawnu na keepe zaniká a vy putujete přímo do warcampu.
Konečně jsou taky použitelné obléhací zbraně, které rozsévají znatelně větší dmg než jejich předchozí verze, a hlavně je možno je postavit kdekoliv se vám zlíbí. Nutno dodat, že jejich použitelné množství je omezené a závisí na ranku vašeho hradu. Soustředěnou palbou pak není problém sestřelovat nepozorné hráče velice účinně.
Systém má v současné době ovšem jeden velký problém, a to celozónové odměny v podobě renownu, experience a influence kdykoliv carrier dojde do warcampu, nebo hradu. To zapříčiňuje, že hráči nejsou nuceni vůbec na bojiště vyjíždět, a tak tedy většina stojí poblíž bezpečí warcampu, přihlašuje se do scenárii a čeká než bude mít jejich hrad 4 hvězdičky. „Však on se vždycky najde někdo, kdo ty nosiče půjde pustit. No a když to nevyjde tady, tak se přesunem do jiné zóny.“ Mythic dal vědět, že na nápravě pracuje, ale prozatím se na řešení čeká.
Hratelní skaveni
V každé aktivní zóně se v jednom okamžiku objeví portály, jež vedou do RvR dungeonu jménem Thanquol's Incursion, kterému se budu věnovat v dalším odstavci. Nicméně tyto portály jsou otevřeny po omezenou dobu a po jejich zmizení je možno se ve vašem hradu vtělit do jedné ze čtyř skaveních class. Opět je množství omezeno, čili kdo dřív příjde ten dřív mele. Proč je omezeno? Protože tyto clasy nabízí schopnosti, jenž při správném použití dokáží obrátit vývoj bitvy. A jaké třídy jsou tedy dostupné?
Gutter Runner, Warlock Engineer, Packmaster, a Rat Ogre
Kdy Packmaster a Rat Ogre jsou navrženi tak, že nejlépe fungují spolu. Rat ogre jako jediný, krom beranidla, může ničit bránu hradu. Dále má možnost vyhazovat ostatní hráče na hradby. S dvěma Rat Ogry není problém takhle vyházet celou warbandu za velice krátkou dobu a napadnout nepřítele, jež se snaží bránit svou bránu, ze zadu. Packmaster pak slouží jako Rat ogrův léčitel a buffer.
Gutter Runner je tichým vrahem. Může se před nepřítelem skrýt, a navíc všechny nepřátele co vidí se automaticky zobrazují na mapě oblasti pro všechny. Dále má schopnost sabotovat obléhací stroje. Je schopen vyskočit na hradby nepřátelského hradu a likvidovat obsluhu nepřátelských děl.
Warlock Engineer, aneb zbraň hromadného ničení. Má možnost se několika útoky nabít a poté vypustit krátký, ale velice účinný aoe útok zamořením dané oblasti. Dále má možnost opravovat obléhací stroje kdykoliv. Normální hráči toto mohou jen pokud je stroj poškozen na 25%. Vlastní plamenomet a raketou odhazuje protivníky z místa dopadu.
Toto je jen rychlý výčet nejdůležitějších schopností skavenů. Není jich mnoho, ale nabízejí další strategické možnosti v bitvě.
Thanquol's Incursion
Thanquol's Incursion je RvR dungeon pro hráče s renown rankem větším jak 65. V podstatě se jedná o jednu velkou jeskyni jejíž okolí je propleteno tunely. Ve středu této jeskyně se postupně spawnují tři skavení bosové. Každý bos má svou mechaniku, která není nijak složitá, ale funguje dobře je-li v dunegonu přítomen i nepřítel. Ano největší zábava dungeonu spočívá v tom, že je otevřen pro obě strany. Ta strana, která je schopna bose zranit nejvíc pak vyhrává a losuje o loot.
Bohužel tento dunegon potřebuje také ještě dále vyladit, protože trpí stejným syndromem jako dobývaní města. Nejenže můžete odejít bez jakéhokoliv postihu, navíc se instance vytvoří okamžitě, ať už vejde dovnitř i jen jeden hráč. Toto způsobuje, že hráči hnaní touhou po nových předmětech, radějí odcházejí a hledají prázdné instance, kde mají šanci na výhru jistou. Což ústí v nudný PvE grind.
EAStore a Warhammer Online
S příchodem patche 1.4.0 začal Mythic nabízet přes EAStore k prodeji množství doplňků jako placené transfery, možnost koupit jeden lvl pro všechny stávající a budoucí postavy, speciálního peta jež vám dává v podstatě permanentní 3% rychlostní buff, startovní mounty a další.
Ale hlavně nabízí dva RvR Packy, které je možno zakoupit jednotlivě, nebo se slevou dohromady.
Progression Pack
Tento pack, vám odemyká možnost dále zvyšovat váš renown rank až na 100 úroveň. Získáváte přístup k dvěma novým armor setům a zbraním. Každým renown rankem získáváte i nadále další renown point, který můžete utratit za nové renown ability. S tímto pakem taky urychlíte váš postup do 80 renown ranku, kdy dostáváte bonus k získaným renownům.
Aby mythic zamezil tomu, že postavy s RR100 budou příliš silné, zavedl tzv, degradaci statů. To znamená že proto, aby jste získali z daného statu na vysokých rancích stejný užitek jako na rr80, musíte ho mít více, a proto mají nové sety takové hodnoty například armoru, jaké mají. Ovšem na to jak se to mythicu ve výsledku podaří si budeme muset ještě chvíli počkat, než vetšina populace dosáhne na tyto vysoké ranky. Předpokládám ale, že toto ale bude podléhat nadále neustálé class balanci.
Personality Pack
Tento pack je pro všechny jimž záleží na jejich avataru o něco víc. Získáte možnost navštívit plastického chirurga a změnit celkovou vizáž. Dále získáte rychlý armored mount, který je ovšem podmíněn renown rankem 65. (Hra nabízi nové ještě o chlup rychlejší mounty pro všechny, ale tito stojí drahocené cresty a jsou časově omezeni.) Získate i sadů petů a možnost výběru několika unikátních trofejí, a také barev pro vyzdobení vašeho brnění. Kdy s možností změny vzhledu jednotlivých kusů brnění (přidáno do hry v předchozím patchi) lze vašeho avatara opravdu přizpůsobit, tak jak si to vy přejete a odlišit se tak od spoluhráčů.
Závěr
Sečteno a podtrženo Warhammer Online verze 1.4.0 přináší velké množství změn a doplňků. Mythic neustále balancuje hru po stránce jednotlivých kariér, a osobně můžu říct, že vcelku smysluplně (například nedávná úprava Warrior Priestů a Marauderů), a pokud vyřeší problémy mnou nastíněné v předešlých odstavcích, budu jej považovat za nový svěží vítr.
Mythic si kladl za úkol částečně rozbít tzv. zerg, což se mu víceméně daří do doby, než se rank keepy vyšvihne na čtvrtou hvězdičku. Kdy vzhledem k nutnosti doprovázet nosiče a tomu, že BO zůstávají zamčeny jen po velice krátkou dobu, nabývá hra na dynamičnosti. Toto ovšem sráží a mnohdy zabíjí mnou už jednou vytýkané celozónové odměny.
I nadále však platí, že ve Wrahammeru týmová hra znamená vše a je zdrojem také největší zábavy, což je dle mého názoru jak největší plus, tak i hlavní důvod proč hra nikdy nebude masovou záležitostí jako např. WoW, který je otevřen všem a je silně solo, small guild friendly. Jedná se přeci o massive multiplayer game. Chci-li hrát sólo, jsou k tomu určeny mnohem lepší singleplayer hry.
Výkon hry je na dobré úrovni. Při velkých bojích v otevřeném prostoru jsou lagy minimální. Zde hlavním problémem stále zůstávaji boje velkých počtů hráčů v malém prostoru. Kdy boje 200vs200 na hradech vedou stále k značným lagům, ale ukažte mi, která obdobná hra nemá s tímto problém. Chápu, že to ovšem není omluva a přál bych si, aby hra byla lagfree za každé situace, ale obávám se, že to s daným enginem už lépe nepůjde. S FPS nejsou na současných PC větší problémy.
Nicméně je jasné, že hra je EA odsunuta na vedlejší kolej a jen díky jejímu RvR zaměření (to jak moc zábavná hra je závisí na hráčích) přežívá ve vodách mmo, protože v téhle oblasti v podstatě neexistuje konkurence, kromě Dark Age of Camelot. Hra by si zasloužila nové RvR zóny a scenária s novými nápady, ale to zatím zůstává jen zbožným přáním. Ale naděje umírá poslední .)
Vše výše napsané je jen můj subjektivní pohled na hru. Za množství gramatických chyb se omlouvám.
Komentáře
Okomentovat